Vlaamse SodaStream-medewerker laat tattoo zetten in strijd tegen wegwerpplastic

Mathias (37): “Wegwerpplastic maakt onze planeet kapot, verandering is nú
nodig!”.


Mathias Vochten (37) uit Zoersel neemt zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid als SodaStream-medewerker wel erg ter harte. Om de strijd tegen wegwerpplastic kracht bij te zetten, heeft hij een zeeschildpad, het symbool van de ‘Time for Change’-campagne van SodaStream, op zijn schouder laten tatoeëren.

SodaStream, het bruiswatermerk dat wegwerpflessen overbodig maakt, lanceerde in november een videocampagne over de wereldwijde schade veroorzaakt door plastic wegwerpflesjes. De video toont een zingende zeeschildpad die mensen oproept om verantwoordelijkheid te nemen en voortaan alleen maar te kiezen voor herbruikbare flessen. Bekijk de video: https://youtu.be/Tejd7ntLGeE

SodaStream daagde de meest moedige plastic-strijders uit om een zeeschildpad te tatoeëren, om op die manier de boodschap tégen wegwerpplastic uit te dragen. Eerste in de rij was Thor Björnsson, alias ‘The Mountain’ in ‘Game of Thrones’, die zijn tatoeage van een zeeschildpad deelde op social media met de boodschap ‘Vecht tegen plastic, deze is voor Moeder Aarde’.

In eigen land liet SodaStream-medewerker Mathias Vochten zich inspireren. Ook hij liet zijn strijdlust tegen wegwerpplastic vereeuwigen met een tattoo van een zeeschildpad. Mathias, die een jaar aan de slag is als account manager bij SodaStream in België, heeft zeker geen spijt van zijn beslissing: “Het is tijd voor verandering. Meer en meer zien we beelden opduiken van stranden die overspoeld worden met plastic afval en waarbij dieren het eerste slachtoffer zijn. Net als de schildpad wil ik van plasticvrije stranden kunnen blijven genieten. Zelfs de tattooshop was dolenthousiast!”

De videocampagne ‘Time for Change’ is samen met de website www.fightplastic.com gelanceerd, waar SodaStream consumenten aanmoedigt stelling te nemen tégen wegwerpplastic.

Daniel Birnbaum, CEO SodaStream International: “Terwijl één herbruikbare SodaStream-fles duizenden plastic wegwerpflessen kan besparen, moeten mensen meer dan alleen maar hun drinkgewoonte aanpassen. We zullen met z’n allen afstand moeten nemen van plastic voor eenmalig gebruik, zoals plastic rietjes, bekertjes, zakken en flessen. SodaStream hoopt dat deze campagne velen zal aanmoedigen om de verandering aan te gaan. Het ligt in onze handen.”

Over SodaStream

SodaStream, onderdeel van PepsiCo, biedt een duurzaam alternatief voor bruisend water en is wereldwijd marktleider voor toestellen om thuis bruiswater te maken. Met een SodaStream-toestel maak je kraantjeswater in een handomdraai bruisend en zijn plastic wegwerpflessen overbodig. Een herbruikbare SodaStream-fles bespaart gemiddeld 2800 wegwerpflessen. De intensiteit van de bubbels bepaal je zelf. SodaStream is actief in 45 landen. In België is SodaStream verkrijgbaar bij onder andere Bol.com, Blokker, Carrefour, ColliShop, Coolblue, Delhaize, Eldi, Euronics, Exellent, Krëfel, MediaMarkt en Vanden Borre.

Noot voor de pers, niet voor publicatie:

Voor meer informatie en/of beeldmateriaal kunt u terecht bij Kurt Peeters: